Kanal İstanbul Arazi Fiyatlarını Etkiledi

0
117
kanal istanbul arazi fiyatları

Ç  evre ve Şehircilik Bakanı’nın Kanal İstanbul’un ihalesinin yakın zamanda yapılacağını açıklaması, üzerine bölgedeki emlak piyasasını canlandı. Bir süredir artış göstermeyen arazi fiyatlarının, Kanal İstanbul ihalesi ile birlikte yüzde 30’a yakın artacağı düşünülüyor. Bir diğer taraftan sektör temsilcileri, bu proje hayata geçmese de İstanbul’da artan arazi talebi nedeniyle bölgeye gösterilen ilginin kalıcı olacağını ve fiyatların yükseleceğini belirtiyor.

İmarlı Arsa  2.000 İla 6.000 TL Arasında

Marmara Denizi ile Karadeniz’i birleştirecek olan Kanal İstanbul projesinin yapılacağı bölge netleştikten sonra 2014 yılından 2017’e kadar bölgede arazi fiyatları 3-4’e kat artış göstermişti. Eva Gayrimenkul verilerine göre Kanal İstanbul güzergâhında yer alan bölgede 2015 yılında arsa metrekare fiyatları 80 ile 700 TL arasında iken, 2020 yılında ise 370 ile 1.900 TL’ye yükseldi. Konut imarlı arsalarda ise artış çok daha fazla artış gösterdi.Özellikle 2020 yılının haziran ayında gerçekleşen konut kredisi faiz oranlarının indirilmesiyle mevcut konut stokların erimesiyle bölgede konut imarlı arsaların fiyatları da arttı. 2020 yılsonu itibariyle büyüklük, lokasyon, yapılaşma hakkı gibi farklılıklara göre metrekare fiyatları 2.000 ile 6.000 TL arasında değişiyor.

“Projeyle ilgili yakın gelecekte gerçekleşebilecek en somut adım, Kanal İstanbul’un ihale edilmesi olur. Böyle bir durumda, fiyatlar anlık olarak yüzde 10-15, yıllık ise yüzde 2530’a yakın bir artış beklenebilir”

 

“Arnavutköy Ve Başakşehir Popüler Oldu”

Gayrimenkul Satış Pazarlama Profesyonelleri Derneği (GAPAS) Başkanı İsmail Özcan, Kanal İstanbul projesi hayata geçsin veya geçmesin, İstanbul’da arsaya olan ihtiyaç çerçevesinde bölgenin yapılaşmasında artık geri dönülmez bir yola girildiğini söyledi. Özcan, “Çok uzak değil, yakın geçmişte Arnavutköy ilçesi, Başakşehir ilçesi hiçbirimizin bilmediği yerlerken, geliştirilen projeler ve yapılan imar planlamalarıyla bu bölgeler popüler yerleşim alanları oluştu ve önce arsa fiyatları daha sonra da buralarda inşa edilen konutların fiyatları çok hızlı bir şekilde yükseldi. Kanal İstanbul bölgesinin 7 etaplık imar planlamasından kabul edilen 3 etaplık imar planlamasının Arnavutköy ve Başakşehir bölgelerini kapsaması fiyatların artmasını etkileyecek” diye konuştu.

Belli dönemlerde yavaşlayan, durağanlaşan bir proje olsa da ve proje yapılmasa bile bölgedeki parsellerin fiyatlarının artacağını dile getiren Özcan, “Projeyle ilgili yakın gelecekte gerçekleşebilecek en somut adım, Kanal İstanbul’un ihale edilmesi olur. Böyle bir durumda, fiyatlar anlık olarak yüzde 10-15, yıllık ise yüzde 2530’a yakın bir artış beklenebilir” değerlendirmesini yaptı.

“En Hızlı Yükseliş Havalimanı Çevresinde Yaşanacak”

Kanal İstanbul projesi kapsamında, ilk etapta, İstanbul Havalimanı çevresindeki parsellerin fiyatlarında hızla  artış beklendiğini ifade eden Özcan, “Arnavutköy ilçesi sınırları içinde kalan Tayakadın, Boyalık ve Baklalı, sonra da Yassıören ve Dursunköy mahallerindeki parsellerin daha fazla talep göreceğini ve  buralarda fiyatların daha hızlı artacağını düşünüyorum” açıklamasını yaptı.

Kanal İstanbul’un En Uzun Sınırı Arnavutköy

Küçükçekmece Gölü – Sazlıdere Barajı – Terkos doğusunu izleyen Kanal İstanbul Koridoru’nun en uzun bölgesi olan 27 bin 383 metrelik kısmının Arnavutköy ilçesi sınırları içinde yer aldığını belirten Eva Gayrimenkul Genel Müdürü Cansel Turgut Yazıcı, bunu 6 bin 149 metrelik kısmıyla Küçükçekmece, 6 bin 61 metre ile Başakşehir ve yaklaşık 3 bin 189 metrelik kısmıyla Avcılar ilçesinin izlediğini söyledi. Yazıcı, ilk kez 2011’de duyurulan, 2014 yılında ise güzergâhı açıklanan projede kanal geçeceği alanın netleşmesiyle fiyat değişimlerini 2015 ile başladığını aktardı.

TSKB Gayrimenkul: Bölgede fiyat Artışları Durdu

Kanal İstanbul bölgesinde son 1 yılda fiyat artışı gözlemediklerini söyleyen TSKB Gayrimenkul Genel Müdürü Makbule Yönel Maya ise, pandemiden dolayı yazlık bölgelerdeki arsalar dışında genel olarak arsa fiyatlarında yüzde 8 ila 10 arasında bir düşüş yaşandığını söyledi. “Kanal İstanbul hattı da arsa alıp hızla proje geliştireceğiniz bir bölge değil” diyen Maya, “Çünkü bu alanlarda bir projenin ihale ve yapım süreci var. Bugünden 10 yıl sonrasını düşünerek arsa almak lazım ki, şu anda şirketlerde böyle bir finansman gücü yok. Dolayısıyla bölgeye yatırım yapmak için erken olarak değerlendirilebilir. Ayrıca yapılıp yapılmayacağı ayrı bir konu” dedi.

Önceki İçerikKonut Satışlarındaki Düşüş Son Buldu
Sonraki İçerikKentsel Dönüşüm İçin Finansman Modelleri

Yorum Bırak

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz